Despre copii, pentru copii, dedicat copiilor si parintilor. Sfaturi medicale, adrese utile, retete culinare, povesti, idei si sfaturi practice, comunitatea parintilor

Seteaza prokid.ro ca Homepage
Click-uri mai putine. Acces mai rapid.

scrie-ne | scrie-ne | Cont nou | Autentificare    

StiriSfatul mediculuiMame celebreAlimentatieSfaturi practicePovestiAgendaUtileNume bebe

Capricorn

 

Horoscop
Zilnic

  Nimic nu e mai frumos decat sa petreci ..  

» mai departe

concurs

trimite felicitare

trimite invitatie

jocuri

forum

Mail-ul dumneavoastra a fost inscris in baza noastra de date.

In scurt timp veti
primi un e-mail
cu detalii.

Multumim!

inscrie-te la newsletter-ul prokid.ro

Te afli aici: Alimentatie | Sfaturi pentru alimentatie | Decalogul mancatului sanatos

Decalogul mancatului sanatos

close

Trimite

Poti trimite la maxim 5 prieteni simultan

Decalogul mancatului sanatos

  Iata cateva sfaturi utile pentru mamicile care vor sa arate bine si sa-si mentina silueta. Pentru a adopta un comportament alimentar sanatos, este suficient sa tineti cont de urmatoarele &laqu

trimite Decalogul mancatului sanatos prin Yahoo Messenger trimite Decalogul mancatului sanatos Facebook trimite Decalogul mancatului sanatos Twitter trimite Decalogul mancatului sanatos mail

Postat la: 11 iun 2013   vizualizari 2317 vizualizari   comentarii nu sunt comentarii

print mareste text micsoreaza text reseteaza dimensiune text

Decalogul mancatului sanatos
Decalogul mancatului sanatos

 

Iata cateva sfaturi utile pentru mamicile care vor sa arate bine si sa-si mentina silueta. Pentru a adopta un comportament alimentar sanatos, este suficient sa tineti cont de urmatoarele «porunci»:

- Un truc pentru a va mentine proaspete fortele, dar si pentru a nu suferi de foame timp indelungat este acela de a folosi capacitatea de satietate pe care o dau diferite elemente nutritive: carbohidratii dau in scurt timp o senzatie (in circa 20 de minute) care trece la fel de rapid (dupa o ora si jumatate); o friptura la gratar provoaca lent satietate (dupa circa o ora si jumatate), dar va apara mai mult timp de foame (cam trei-patru ore).

-Umpleti frigiderul cu fructe, verdeturi si iaurt slab: dati cale gustarilor sanatoase de acest fel pentru ca aveti nevoie de vitamine. Tineti la indemana si migdale, alune, nuci, musli pentru iaurt sau lapte, batoane de grau sau alte cereale integrale expandate. Daca au la baza asemenea alimente, micul dejun, gustarea de la jumatatea diminetii si cea de dupa-amiaza va vor da o energie de atlet.

-Intre pranz si cina incercati sa faceti astfel incat sa consumati proteine si carbohidrati si mentineti intotdeauna la nivelul minim grasimile (in afara uleiului, ele se afla din abundenta in branzeturi, iaurt, paine, dulciuri etc).

-Mancati la masa un singur fel – este mai simpla metoda pentru a tine sub control echilibrul dintre diferite elemente nutritive si pentru a nu exagera.

-Evitati toate mancarurile greu de digerat si nu exagerati cu alcoolul.

-Preferati verdeturile crude si de sezon in locul celor fierte: contin mai multe vitamine si minerale si nu pierdeti timpul cu gatitul! Consumati din abundenta fructe proaspete, dar nu uitati ca ele contin zahar  -nu sunt facute doar din apa, vitamine si fibre. Pentru a va satura, fara a exagera cu zaharurile, o gustare trebuie sa fie pe baza de fructe proaspete si cateva fructe uscate, un baton de cereale integrale sau un biscuit cracker integral.

-Mancarurile grele si alcoolul provoaca o senzatie de somnolenta care poate deveni greu de suportat daca trebuie sa ii acordati copilului toata atentia.

-Apa «lubrifiaza» mintea – s-a demonstrat stiintific ca apa face sa creasca puterea de a rationa si poate ajuta persoanele care sufera de scaderi ale tensiunii arteriale.

-Trebuie sa evitati cafeaua sau excesul de cafea pentru ca ar fi bine sa dormiti atunci cand copilul va permite.

-Beti cateva infuzii – exista in comert pliculete pentru toate gusturile, foarte usor si rapid de preparat, ideale pentru a-i da proaspetei mamici iluzia unei pauze de cafea sau de ceai, oferind unele beneficii pentru organism. 

                           

In cartea «Manual de supravietuire pentru proaspata mamica» scrisa de Serena Vivani si aparuta la Editura ALL se gasesc cateva sfaturi din partea unor proaspete mamici care au stiut cum sa se organizeze:

Pregatiti din timp masa de seara sau macar toate cele necesare pentru a limita la minimum timpul petrecut in bucatarie.

Cand aveti forta de a gati ceva mai complicat decat de obicei (supa, friptura, paste la cuptor etc) preparati in cantitati mai mari si puneti ce ramane la congelator.

Cereti ajutor fara sa va fie rusine sau mila prietenelor sau rudelor.

Inventati sandviciuri sanatoase pe care le puteti face tinand copilul in brate.

 

Cititi si …

De ce e bine sa manance copiii cirese?

9 Reguli pentru o alimentative sanatoasa

Ce cantitati de lipide trebuie sa consumam

 
  

Adaugare

  

comentarii

Nu sunt comentarii!

 

Alte articole din aceasta categorie

 

Cel mai vizualizat articol din aceasta categorie

Despre Piramida Alimentara si nutritia adecvata
Ce este Piramida Alimentara? Piramida alimentara reprezinta o exprimare grafica a recomandarilor nutritionale, a cantitatilor si a tipurilor de alimente ce trebuie sa fie consumate zilnic pentru a m.. Citeste mai departe 16405 vizualizari     6 comentarii

 

Cursul valutar

1 EUR = 4.475 LEI

1 USD = 3.6474 LEI

1 GBP = 5.7112 LEI

1 XAU = 140.3926 LEI

VREMEA in

 

Voteaza!
Ii invatati pe copii sa-si aniverseze cu prietenii ziua de nastere sau onomastica?

Alte sondaje       DA       NU  

Personalizeaza
background
connect connect connect