Despre copii, pentru copii, dedicat copiilor si parintilor. Sfaturi medicale, adrese utile, retete culinare, povesti, idei si sfaturi practice, comunitatea parintilor

Seteaza prokid.ro ca Homepage
Click-uri mai putine. Acces mai rapid.

scrie-ne | scrie-ne | Cont nou | Autentificare    

StiriSfatul mediculuiMame celebreAlimentatieSfaturi practicePovestiAgendaUtileNume bebe

Sagetator

 

Horoscop
Zilnic

  Ai pus niste intrebari cu ceva timp in ..  

» mai departe

concurs

trimite felicitare

trimite invitatie

jocuri

forum

Mail-ul dumneavoastra a fost inscris in baza noastra de date.

In scurt timp veti
primi un e-mail
cu detalii.

Multumim!

inscrie-te la newsletter-ul prokid.ro

Te afli aici: Alimentatie | Sfaturi pentru alimentatie | Sunt GRAVIDA! Ce mananc?

Sunt GRAVIDA! Ce mananc?

close

Trimite

Poti trimite la maxim 5 prieteni simultan

Sunt GRAVIDA! Ce mananc?

Alimentatia femeilor in timpul sarcinii are o importanta deosebita -de ea depinde atat cresterea si dezvoltarea fatului cat si buna desfasurare a sarcinii. Sarcina este o stare fiziologica foarte soli

trimite Sunt GRAVIDA! Ce mananc? prin Yahoo Messenger trimite Sunt GRAVIDA! Ce mananc? Facebook trimite Sunt GRAVIDA! Ce mananc? Twitter trimite Sunt GRAVIDA! Ce mananc? mail

Postat la: 22 mai 2009   vizualizari 3582 vizualizari   comentarii nu sunt comentarii

print mareste text micsoreaza text reseteaza dimensiune text

Sunt GRAVIDA! Ce mananc?
Sunt GRAVIDA! Ce mananc?

Sanatatea mamei, cat si a pruncului care se va naste este strict dependenta de alimentatia din timpul sarcinii.

Alimentatia femeilor in timpul sarcinii are o importanta deosebita -de ea depinde atat cresterea si dezvoltarea fatului cat si buna desfasurare a sarcinii. Sarcina este o stare fiziologica foarte solicitanta din punct de vedere nutritiv. Din acest motiv femeile insarcinate trebuie sa consume zilnic si la fiecare masa alimente din toate grupele, pentru a furniza organismului toti nutrientii necesari -proteine, lipide, glucide, vitamine si minerale, precum si apa si fibre. Niciun aliment consumat individual nu este complet; doar asocierea alimentelor provenind din grupe diferite permite asigurarea unui echilibru alimentar optim.
 Nevoile nutritionale ale gravidei variaza in functie de etapa sarcinii in care se afla. Astfel, in primele patru luni de sarcina, organismul mamei construieste rezerve de proteine si de energie. O restrictie alimentara in aceasta perioada ar antrena riscuri reale pentru dezvoltarea fetusului. Dupa primele patru luni de sarcina, fatul utilizeaza rezervele acumulate de mama, 95% din cresterea sa avand loc in aceasta perioada.

 O alimentatie echilibrata

 In perioada de sarcina, necesitatile nutritionale sunt mai mari, iar pentru a le satisface trebuie sa acordati importanta calitatii alimentelor si nu cantitatii. Optati pentru un ritm de alimentare regulat, fara sa sariti peste mese si fara sa rontaiti produse dulci sau grase intre mese. Luati trei mese pe zi, echilibrate din punct de vedere energetic, pe care puteti sa le completati cu doua gustari usoare.
 Nu ezitati sa variati alimentele si sa beti apa din belsug; de asemenea, evitati alcoolul si tutunul, iar, daca este cazul, reduceti consumul de cafeina.
 Respectati intotdeauna echilibrul alimentar, insistand pe aportul de glucide, fier si calciu. De asemenea, luati suplimentele prescrise de medic (vitamina D, fier), dar nu incercati orice polivitamine fara sa consultati in prealabil medicul

Dieta in luna 2 de sarcina

 Corpul bebelusului este in plina formare, calciul jucand in aceasta luna un rol important pentru dezvoltarea  armonioasa si pentru sanatatea sa. Calciul favorizeaza formarea oaselor si dintilor bebelusului, previne riscul hipertensiunii arteriale si al  depresiei post-partum la viitoarea mamica. Deci, este  momentul cel mai indicat pentru refacerea rezervei de calciu.
 Alimentele bogate in calciu sunt: produsele lactate (lapte, branza, iaurt, etc.), fructele, legumele uscate (linte, mazare, fasole) sau proaspete (spanac, varza). In general organismul utilizeaza mai eficient calciul din produsele lactate decat cel de origine vegetala.

Dieta in luna 3 de sarcina

 Trebuie sa acumulezi energie pentru dezvoltarea armonioasa a bebelusului tau -lipidele indeplinesc cu succes acest rol. Necesitatile bebelusului devin mai mari, dar asta nu inseamna ca trebuie sa “mananci pentru doi”. Lipidele joaca un rol important in dezvoltarea cerebrala a  fatului si intervin chiar si in fabricarea tesuturilor nervoase. Optati pentru alimentele bogate in acizi grasi esentiali.
 Alimentele cu continut ridicat de lipide sunt: untul, smantana, uleiurile (de rapita, soia, floarea soarelui, masline), pestele gras (somon, scrumbie, macrou, sardine).

Dieta in luna 4 de sarcina

 Bebelusul se dezvolta, iar cantitatea de sange din organismul sau este in crestere. Incepand cu aceasta luna necesitatea de fier devine mai importanta. Deci,trebuie sa maresti cantitatea de alimente care contin fier. Fierul este un aliat pretios: reduce riscul de anemie, oboseala, dar si pe cel al nasterii premature. De retinut ca fierul de origine animala este mult mai bine asimilat decat cel vegetal.
Alimentele bogate in fier: organele (ficat, rinichi), carnea rosie (preparata termic pentru a evita riscul unei toxoplasmoze),legume uscate,leguminoase(linte, mazare, fasole), legume verzi (spanac), galbenusuri de oua.
 
Dieta in luna 5 de sarcina

 In acest stadiu al sarcinii, va rotunjiti treptat dar sigur, iar bebelusul profita de toti nutrientii pe care ii asiguri. Continua, integrand elementele esentiale: vitaminele, calciul, glucidele, lipidele si proteinele. Glucidele rapide sau lente contribuie la formarea tesuturilor fatului si iti aduc toata energia de care ai nevoie pentru a compensa oboseala provocata de sarcina.Alimentele bogate in glucide : zahar, cereale, legume uscate, orez, paste fainoase, cartofi, naut, linte.

Dieta in luna 6 de sarcina

 Odata cu cresterea bebelusului, stomacul si intestinul sunt comprimate si intampini dificultati in alimentatie. Sfatul nostru este sa iei mese reduse cantitativ si dese, sa mananci incet si sa faci  plimbari dese pentru a usura digestia.
 Cu ajutorul unei diete echilibrate, bebelusul a reusit sa faca rezerve pentru a crea si reinnoi celulele. Acest lucru se datoreaza in mare parte proteinelor, numite si “caramizile vietii” datorita importantei lor in dezvoltarea bebelusului. Proteinele de origine animala furnizeaza opt amino-acizi indispensabili pentru organism, pe care acesta nu este capabil sa le produca. In schimb, proteinele vegetale au o valoare nutritiva inferioara, de unde si necesitatea de a asocia cele doua tipuri de proteine.Alimentele cele mai bogate in proteine: carnea, pestele, ouale, produsele lactate.

Dieta in luna 7 de sarcina


 Odata cu intrarea in al 3-lea trimestru, te simti mai obosita iar miscarile tale devin tot mai dificile. Este timpul sa pui accent mai mult pe vitamine. Medicul iti poate prescrie niste suplimente de vitamine, dar cu cat dieta este mai echilibrata, cu atat necesitatile tale sunt acoperite mai usor. Bea un pahar de lapte -este cea mai buna metoda de a acoperi necesarul de vitamina B 2 si B 12.Alimentele cele mai bogate in vitamine:
A : Lapte integral, oua, ficat, peste, legume verzi, morcovi, portocale
B : Cereale integrale, legume verzi, carne, peste si oua
C : Fructe si legume proaspete
D : Ulei de ficat de morun, peste gras, oua si unt
E : Uleiuri vegetale, spanac si varza
 

Dieta in luna 8 de sarcina

 In acest stadiu al sarcinii, bebelusul ocupa tot mai mult spatiu, presand vasele sangvine ale tubului digestiv, ceea ce poate provoca o constipatie. De aici si importanta fibrelor. Pentru a impiedica acest fenomen, bea multa apa sau suc de fructe, lapte sau ceai, in medie un litru si jumatate pe zi si fa exercitii fizice: plimbari, natatie sau gimnastica usoara. Dar bineinteles, consuma si alimente bogate in fibre care sunt mai satioase si mai hranitoare. Cu ajutorul lor poti manca mai mult pentru acelasi aport caloric.
Alimente bogate in fibre : cereale, produse pe baza de cereale integrale, fructe si legume, cartofi (fierti in coaja), paine.

Dieta in luna 9 de sarcina

 Niciun aliment nu furnizeaza toti nutrientii, din acest motiv trebuie sa mananci cate putin din toate. Deci, dieta ta trebuie sa contina glucide, proteine si lipide, vitamine, minerale, calciu si fibre. Profita de acestea din urma, deoarece sunt cele mai complete pentru alimentatie. Bebelusul este deja format, dar in momentul nasterii trebuie sa vina pe luma in cele mai bune conditii. Continua sa iei trei mese principale si doua gustari, evitand rontaitul intre mese si produsele prea dulci. Variaza cat mai mult alimentele, atat din punct de vedere energetic, caloric cat si nutritional.

Aveti grija ce mancati; astfel veti fi sanatoase si veti avea bebelusi sanatosi, care primesc toate principiile nutritive inca de la inceputurile vietii lor…(bineinteles ca veti continua si dupa nastere cu o alimentatie sanatoasa pentru a va feri, atat dvs cat si copilul, de “bolile” societatii actuale:obezitatea, diabetul, bolile cardiovasculare…).

Sursa: Bio-Medica
 

 
  

Adaugare

  

comentarii

Nu sunt comentarii!

 

Alte articole din aceasta categorie

 

Cel mai vizualizat articol din aceasta categorie

Despre Piramida Alimentara si nutritia adecvata
Ce este Piramida Alimentara? Piramida alimentara reprezinta o exprimare grafica a recomandarilor nutritionale, a cantitatilor si a tipurilor de alimente ce trebuie sa fie consumate zilnic pentru a m.. Citeste mai departe 16087 vizualizari     6 comentarii

 

Cursul valutar

1 EUR = 4.4412 LEI

1 USD = 3.5697 LEI

1 GBP = 5.5942 LEI

1 XAU = 136.8747 LEI

VREMEA in

 

Voteaza!
Ii invatati pe copii sa-si aniverseze cu prietenii ziua de nastere sau onomastica?

Alte sondaje       DA       NU  

Personalizeaza
background
connect connect connect