Sfaturi practice - articole pentru mamici, rubrica stiati ca?...

scrie-ne | scrie-ne | Cont nou | Autentificare    

StiriSfatul mediculuiMame celebreAlimentatieSfaturi practicePovestiAgendaUtileNume bebe

Balanta

 

Horoscop
Zilnic

  Formezi o echipa de nezdruncinat cu ce..  

» mai departe

concurs

trimite felicitare

trimite invitatie

jocuri

forum

Mail-ul dumneavoastra a fost inscris in baza noastra de date.

In scurt timp veti
primi un e-mail
cu detalii.

Multumim!

inscrie-te la newsletter-ul prokid.ro

Te afli aici: Sfaturi practice | Sfaturi practice | Ce tipuri de exercitii ar trebui sa evite gravidele?

Ce tipuri de exercitii ar trebui sa evite gravidele?

close

Trimite

Poti trimite la maxim 5 prieteni simultan

Ce tipuri de exercitii ar trebui sa evite gravidele?

Exigente privind urmarea programelor de miscare prenatala Miscarea fizica reprezinta o realitate a vietii cotidiene, fie ca realizezi sau nu acest aspect. Actiuni ca a urca scari sau a te plimba prin

trimite Ce tipuri de exercitii ar trebui sa evite gravidele? prin Yahoo Messenger trimite Ce tipuri de exercitii ar trebui sa evite gravidele? Facebook trimite Ce tipuri de exercitii ar trebui sa evite gravidele? Twitter trimite Ce tipuri de exercitii ar trebui sa evite gravidele? mail

Postat la: 20 iul 2011   vizualizari 2795 vizualizari   comentarii nu sunt comentarii

print mareste text micsoreaza text reseteaza dimensiune text

Ce tipuri de exercitii ar trebui sa evite gravidele?
Ce tipuri de exercitii ar trebui sa evite gravidele?

Exigente privind urmarea programelor de miscare prenatala

Miscarea fizica reprezinta o realitate a vietii cotidiene, fie ca realizezi sau nu acest aspect. Actiuni ca a urca scari sau a te plimba prin magazine la cumparaturi sau a face curatenie in casa – toate reprezinta intr-o anumita masura exercitii. Royal College of Obstetricians and Gynaecologists mentioneaza exercitiile de tip recreational, adica acela care sunt programate regulat si pe care o femeie le practica de-a lungul sarcinii (dans, gimnastica, inot, Pilates).  Aceste exercitii le ajuta sa se adapteze schimbarilor fizice ccre au loc in cele 9 luni de sarcina, sa aiba mai putine dureri de spate sau macar superficiale,  sa reduca venele varicoase, sa tina sub control kilogramele acumulate, sa reduca anxietatea si stresul. In plus, gimnastica prenatala contribuie la prevenirea instalarii diabetului gestational si a hipertensiunii. Daca toate aceste argumente nu va motiveaza sa urmati un program de gimnastica prenatala, aflati ca ea aduce si alte beneficii, ca un travaliu mai scurt si mai putine complicatii la nastere.

Riscurile frecventarii unui program de gimnastica prenatala tin mai degraba de efectuarea unui tip nepotrivit de exercitii sau cand gravida se suprasolicita exagerand.

Daca pana in momentul in care te-ai decis sa faci gimnastica prenatala nu ai mai urmat alte programe de miscare, sport etc., ar trebui sa fii sfatuita sa incepi cu 3 sedinte pe saptamana, sedinta avand o durata de 15-20 minute. Ulterior, durata creste gradual pana la 30 minute si apoi la 50 minute. Daca ai facut sport inainte, poti sa practici exercitii de aceeasi intensitate.

Ce tipuri de exercitii ar trebui sa evite gravidele?

In primul rand, exercitiile care implica un contact cu abdomenul gravidei – de exemplu, kickboxing, judo sau squash. Apoi, este bine sa aiba grija mai mare la exercitiile unde ar putea sa cada, sa se dezechilibreze sau sa se loveasca (de ex. patinaj, mersul cu bicileta, schi), intrucat articulatiile sunt slabite, centrul de greutate deplasat si reactiile gravidelor sunt mult incetinite. Tot din gama exercitiilor de evitat in timpul sarcinii sunt cele din gama scubadyving (embolism sub apa) si cele care se practica la altitudini peste 2500 metri.

Cum ar putea sa isi dea seama gravidele ca s-au suprasolicitat cu miscarea fizica?Ce-tipuri-de-exercitii-ar-trebui-sa-evite-gravidele-(1).jpg  

Pentru a te asigura ca nu se suprasolicita, nu trebuie omise incalzirea inainte de implicarea intr-un program de gimnastica prenatala sau al tip de miscare si pauzele scurte si dese. Mai exista si proba sau testul conversatiei – in timpul programului de exercitii fizice gravida trebuie sa fie apta sa faca conversatie, sa vorbeasca. De aseemenea, monitorizarea batailor cardiace reprezinta o metoda eficienta de control al efortului.

Cand ar trebui sa se opreasca o gravida din programe de exercitii fizice?

De fiecare data cand apar simptome neobisnuite – dureri de cap, palpitatii, dureri la nivelul abdomenului sau pelvisului, contractii uterine, dureri la nivelul spatelui, sangerari, intinderi musculare -  gravida trebuie sa puna capat programului de exercitii.

Programul de gimnastica prenatala MotherHood este configurat pentru a o tine in forma pe gravida si nu de a o pregati pentru ocompetitie sportiva, personlizand exercitiile ca ritm, intensitate si durata in functie de rezistenta fiecarei gravide.

 

Teodora Raducan

Kinetoterapeut Motherhood Center

www.motherhood.ro

 

 

Cititi si...

Cat de importante sunt exercitiile fizice pentru mame

Gimnastica pentru gravide – individuala sau de grup?

Ghid de buna purtare in sarcina

 
  

Adaugare

  

comentarii

Nu sunt comentarii!

 

Alte articole din aceasta categorie

 

Cel mai vizualizat articol din aceasta categorie

Ce inseamna cand visezi copii si gravide?
Ce este visul decat o inlantuire de imagini, de fenomene si idei care apar in timpul somnului? Unii cred ca mai mult de atat, de aceea au aparut cei care studiaza visele si le interpreteaza. Astfel,.. Citeste mai departe 85060 vizualizari     6 comentarii

 

Cursul valutar

1 EUR = 4.7081 LEI

1 USD = 4.1377 LEI

1 GBP = 5.3199 LEI

1 XAU = 170.15 LEI

Voteaza!
Ii invatati pe copii sa-si aniverseze cu prietenii ziua de nastere sau onomastica?

Alte sondaje       DA       NU  

Personalizeaza
background
connect connect connect