Sfaturi practice - articole pentru mamici, rubrica stiati ca?...

advertise
Seteaza prokid.ro ca Homepage
Click-uri mai putine. Acces mai rapid.

scrie-ne | scrie-ne | Cont nou | Autentificare    

StiriSfatul mediculuiMame celebreAlimentatieSfaturi practicePovestiAgendaUtileNume bebe

Balanta

 

Horoscop
Zilnic

  Rupe-te azi de ceilalti si nu mai incer..  

» mai departe

concurs

trimite felicitare

trimite invitatie

jocuri

forum

Mail-ul dumneavoastra a fost inscris in baza noastra de date.

In scurt timp veti
primi un e-mail
cu detalii.

Multumim!

inscrie-te la newsletter-ul prokid.ro

Te afli aici: Sfaturi practice | Sfaturi practice | Cum vorbeste copilul si ce vocabular trebuie sa aiba

Cum vorbeste copilul si ce vocabular trebuie sa aiba

close

Trimite

Poti trimite la maxim 5 prieteni simultan

Cum vorbeste copilul si ce vocabular trebuie sa aiba

La intrarea in scoala copilul dispune de un vocabular relativ bogat (aproximativ 2500 de cuvinte) si stapaneste la modul practic regulile de folosire corecta a cuvintelor in vorbire. La gradinita si

trimite Cum vorbeste copilul si ce vocabular trebuie sa aiba prin Yahoo Messenger trimite Cum vorbeste copilul si ce vocabular trebuie sa aiba Facebook trimite Cum vorbeste copilul si ce vocabular trebuie sa aiba Twitter trimite Cum vorbeste copilul si ce vocabular trebuie sa aiba mail

Postat la: 03 apr 2012   vizualizari 4428 vizualizari   comentarii nu sunt comentarii

print mareste text micsoreaza text reseteaza dimensiune text

Cum vorbeste copilul si ce vocabular trebuie sa aiba
Cum vorbeste copilul si ce vocabular trebuie sa aiba

La intrarea in scoala copilul dispune de un vocabular relativ bogat (aproximativ 2500 de cuvinte) si stapaneste la modul practic regulile de folosire corecta a cuvintelor in vorbire.

La gradinita si in primele clase se dezvolta atat limbajul oral, cat si cel scris. In ceea ce priveste limbajul oral, una din laturile lui importante este conduita de ascultare. Cu prilejul rezolvarii problemelor de aritmetica sau a exercitiilor gramaticale, desenand sau privind un tablou, scolarul mic invata treptat sa asculte explicatiile invatatorului si sa mearga “pe urmele” indrumarilor si rationamentelor sale.

  • Rolul lecturilor literare

In acest timp se formeaza capacitatea de citit-scris si aceasta impulsioneaza progresele limbajului. Lecturile literare fac sa creasca posibilitatile de exprimare corecta. Se insuseste fondul principal de cuvinte al limbii materne, care ajunge sa numere spre sfarsitul micii scolaritati, aproximativ 5000 de cuvinte.

  • Primele notiuni de gramatica

Contactul sistematic cu primele notiuni de gramatica ii permit copilului sa constientizeze deosebirile dintre cuvinte ca elemente de limba si obiectele desemnate prin cuvinte. Copilul capata cunostinte despre structura morfosintactica a cuvintelor, despre rolul pe care il joaca in exprimare, radacina, terminatia, sufixele, prefixele. Ulterior, insusirea categoriilor gramaticale propriu-zise (substantiv, verb, adverb, pronume) ii dezvaluie copilului bogatia posibilitatilor de exprimare ale limbii materne.

  • Rolul activitatilor extra-scolare

Dezvoltarea limbajului se face si in contextul altor activitati scolare – muzica, desen, cultura fizica, istorie, observarea naturii -cu prilejul carora copilul face cunostinta cu o noua terminologie care variaza de la un domeniu la altul. Copii se obisnuiesc ca, prin limbaj, sa-si planifice activitatea, sa exprime actiunile ce le au de facut, ordinea in care vor lucra. Toate aceste vor influenta atat perfectionarea conduitei verbale, cat si dezvoltarea intelectuala, contribuind la formarea capacitatilor micilor scolari de a rationa, de a argumenta si demonstra.

  • Tulburarile de scris si vorbitCum-vorbeste-copilul-si-ce-vocabular-trebuie-sa-aiba-(2).jpg

La varsta scolara mica pot aparea si unele erori de pronuntie si scriere, uneori usoare (trecatoare), care pot fi inlaturate cu timpul prin munca de predare-invatare; altele, mai complicate, capatand aspectul de tulburari care afecteaza profund conduita verbala a copilului. Intre acestea sunt de mentionat :

-      dislalia, constand in deformarea pronuntiei

-      balbaiala, ca alterare a ritmului vorbirii

-      disgrafia, alterarea limbajului scris

-      dislexia, afectarea activitatii de citire (tulburarea proceselor de percepere si intelegere a cuvantului).

Parintele, invatatorul si educatorul, apeland la sprijinul psihologului-logoped, al medicului, trebuie sa descopere care sunt cauzele acestor tulburari: daca ele se datoresc preluarii ”necritice” de catre copil a unor modele de pronuntie si scriere gresite sau daca este vorba de cauze interne tinand de unele defectiuni ale elementelor neurofiziologice implicate in vorbire si scriere. In functie de situatie, se va aplica o terapie educationala sau una psiho-medicala.

Psiholog Delia Ciobancan

Cabinet individual de psihoterapie

Tel. 0733098444

E-mail: delia.ciobancan@psychedeli.ro

 

 

 

Cititi si...

Ce facem in cazul tulburarilor de vorbire la copii?

Cum invata copilul mic sa faca fata gravitatiei

Ce faceti in cazul tulburarilor de auz la copii?

 
  

Adaugare

  

comentarii

Nu sunt comentarii!

 

Alte articole din aceasta categorie

 

Cel mai vizualizat articol din aceasta categorie

Ce inseamna cand visezi copii si gravide?
Ce este visul decat o inlantuire de imagini, de fenomene si idei care apar in timpul somnului? Unii cred ca mai mult de atat, de aceea au aparut cei care studiaza visele si le interpreteaza. Astfel,.. Citeste mai departe 81541 vizualizari     6 comentarii

 

Cursul valutar

1 EUR = 4.5841 LEI

1 USD = 3.9032 LEI

1 GBP = 5.1388 LEI

1 XAU = 160.6797 LEI

Voteaza!
Ii invatati pe copii sa-si aniverseze cu prietenii ziua de nastere sau onomastica?

Alte sondaje       DA       NU  

Personalizeaza
background
connect connect connect