Sfaturi practice - articole pentru mamici, rubrica stiati ca?...

advertise
Seteaza prokid.ro ca Homepage
Click-uri mai putine. Acces mai rapid.

scrie-ne | scrie-ne | Cont nou | Autentificare    

StiriSfatul mediculuiMame celebreAlimentatieSfaturi practicePovestiAgendaUtileNume bebe

Balanta

 

Horoscop
Zilnic

  Rupe-te azi de ceilalti si nu mai incer..  

» mai departe

concurs

trimite felicitare

trimite invitatie

jocuri

forum

Mail-ul dumneavoastra a fost inscris in baza noastra de date.

In scurt timp veti
primi un e-mail
cu detalii.

Multumim!

inscrie-te la newsletter-ul prokid.ro

Te afli aici: Sfaturi practice | Sfaturi practice | Stiti cum sa va detasati de stres?

Stiti cum sa va detasati de stres?

close

Trimite

Poti trimite la maxim 5 prieteni simultan

Stiti cum sa va detasati de stres?

  Exista 2 tipuri de stres. Stresul pe termen scurt este ce simtiti, de exemplu, cand pierdeti un tren sau un autobuz; si poate avea chiar un efect energizant asupra organismului. Stresul pe ter

trimite Stiti cum sa va detasati de stres? prin Yahoo Messenger trimite Stiti cum sa va detasati de stres? Facebook trimite Stiti cum sa va detasati de stres? Twitter trimite Stiti cum sa va detasati de stres? mail

Postat la: 27 aug 2013   vizualizari 2725 vizualizari   comentarii nu sunt comentarii

print mareste text micsoreaza text reseteaza dimensiune text

Stiti cum sa va detasati de stres?
Stiti cum sa va detasati de stres?

 

Exista 2 tipuri de stres. Stresul pe termen scurt este ce simtiti, de exemplu, cand pierdeti un tren sau un autobuz; si poate avea chiar un efect energizant asupra organismului. Stresul pe termen lung (cronic) va poate afecta sanatatea.

Stresul pe termen lung este adesea declansat de evenimente serioase din viata – puteti trai nelinisti financiare, presiuni la locul de munca, probleme legate de relatia de cuplu. Va dati seama ca suferiti de stres pe termen lung daca prezentati o parte din urmatoarele simptome:

  • Probleme legate de somn
  • Tensiune (inclusiv dureri de gat, cap, spate si umeri)
  • Afectiuni digestive
  • Pierderea parului
  • Oboseala
  • Presiune arteriala crescuta
  • Palpitatii
  • Dureri in piept
  • Probleme tegumentare (ca urticaria, eczema, psoriazis, eruptii cutanate)
  • Dureri ale maxilarului
  • Infertilitate
  • Dificultati de ordin sexual
  • Nervozitate, anxietate si atacuri de panica
  • Depresie
  • Iritabilitate si sentimente de frustrare
  • Probleme legate de memorie si lipsa puterii de concentrare

Daca prezentati doua sau mai multe dintre aceste simptome timp de 3 luni sau mai mult, e posibil sa suferiti de stres cronic. Din fericire, exista multe abordari naturale si strategii de combatere ale acestuia pe care le puteti adopta.

Majoritatea doctorilor trateaza simptomele de stres in loc de cauzele care stau la baza acestuia. In “Cartea sanatatii femeii” de Marilyn Glenville aparuta la Editura ALL se mentioneaza ca doctorul va poate recomanda medicamente pentru, sa spunem, depresie sau hipertensiune arteriala. Desi medicamentele va pot ajuta sa va simtiti bine pe termen scurt, nu va rezolva stresul in sine.

Ca sa scapati de stres trebuie sa concepeti strategii pentru a va reduce incarcatura. Veti avea poate nevoia de ajutor din partea cuiva, de revizuirea stilului de viata sau, pur si simplu, de a gasi pe cineva cu care sa discutati deschis. Fara o atitudine pozitiva, niciun plan de tratament nu va fi atat de eficient pe cat ar trebui.

Iata 7 sfaturi utile pentru a scapa de stres:

  1. 1.   Un spa acasa

Relaxarea intr-o baie calda amelioreaza inflamatia muschilor si a articulatiilor, reduce stresul si tensiunea, si ofera un somn bun in timpul noptii.

  1. 2.   Relaxati-va

De exemplu, puteti petrece 20 de minute pe zi scriind intr-un jurnal. Pierdeti-va intr-o piesa muzicala pentru jumatate de ora sau pictati un tablou, concentrandu-va pe detalii. Nu conteaza ce activitate alegeti atata timp cat va ajuta sa va detasati.

  1. 3.   Dormiti bine

Pentru a face fata necesitatilor vietii si stresului, aveti nevoie in fiecare noapte de circa 8 ore de somn de buna calitate.

  1. 4.   Faceti miscare 30 de minute pe zi

Cercetarile arata ca exercitiul fizic moderat si echilibrat are legatura cu o reducere a hormonilor de stres care determina o sanatate precara. Incercati alergarile, mersul sprinten, ciclismul sau inotul.

  1. 5.   Stabiliti-va prioritatile

Nimic in viata nu e mai important decat sanatatea voastra. Invatati sa spuneti nu, daca simtiti ca va suprasolicitati. A fi hotarat este revigorant si plin de putere. Faceti liste pentru a da un sens de control vietii.

  1. 6.   Distrati-va

E un adevar cand se spune ca rasul e cel mai bun medicament. Rasul reduce nivelul de hormoni de stres din organism si poate intari imunitatea. Incercati sa gasiti umorul in toate lucrurile marunte pe care vi le scoate viata in cale.

  1. 7.   Priviti partea plina a paharului

Optimismul poate contracara impactul negativ al stresului asupra starii de bine, deoarece adresea perceptia lucrurilor va copleseste. Incercati sa aveti o atitudine pozitiva si sa priviti viata “in roz” de azi inainte.

 

Cititi si…

Ce a invatat Adriana Trandafir de la mama sa si le transmite copiilor ei?

Si copiii pot fi stresati?

Parinti pe viata – cum ii controlam pe copii

 
  

Adaugare

  

comentarii

Nu sunt comentarii!

 

Alte articole din aceasta categorie

 

Cel mai vizualizat articol din aceasta categorie

Ce inseamna cand visezi copii si gravide?
Ce este visul decat o inlantuire de imagini, de fenomene si idei care apar in timpul somnului? Unii cred ca mai mult de atat, de aceea au aparut cei care studiaza visele si le interpreteaza. Astfel,.. Citeste mai departe 81541 vizualizari     6 comentarii

 

Cursul valutar

1 EUR = 4.5841 LEI

1 USD = 3.9032 LEI

1 GBP = 5.1388 LEI

1 XAU = 160.6797 LEI

Voteaza!
Ii invatati pe copii sa-si aniverseze cu prietenii ziua de nastere sau onomastica?

Alte sondaje       DA       NU  

Personalizeaza
background
connect connect connect