Despre copii, pentru copii, dedicat copiilor si parintilor. Sfaturi medicale, adrese utile, retete culinare, povesti, idei si sfaturi practice, comunitatea parintilor

Seteaza prokid.ro ca Homepage
Click-uri mai putine. Acces mai rapid.

scrie-ne | scrie-ne | Cont nou | Autentificare    

StiriSfatul mediculuiMame celebreAlimentatieSfaturi practicePovestiAgendaUtileNume bebe

Scorpion

 

Horoscop
Zilnic

  Muncesti cu sarg, dar nu te preocupa s..  

» mai departe

concurs

trimite felicitare

trimite invitatie

jocuri

forum

Mail-ul dumneavoastra a fost inscris in baza noastra de date.

In scurt timp veti
primi un e-mail
cu detalii.

Multumim!

inscrie-te la newsletter-ul prokid.ro

Te afli aici: Alimentatie | Alimentatie copii | Fructele din alimentatia copilului

Fructele din alimentatia copilului

close

Trimite

Poti trimite la maxim 5 prieteni simultan

Fructele din alimentatia copilului

Fructele si legumele reprezinta singura sursa de vitamina C din dieta. Acesta poate fi cu usurinta distrus prin procesele de preparare termica. Recomandarile actuale prevad consumarea a 2-3 portii zi

trimite Fructele din alimentatia copilului prin Yahoo Messenger trimite Fructele din alimentatia copilului Facebook trimite Fructele din alimentatia copilului Twitter trimite Fructele din alimentatia copilului mail

Postat la: 30 mai 2011   vizualizari 4271 vizualizari   comentarii nu sunt comentarii

print mareste text micsoreaza text reseteaza dimensiune text

Fructele din alimentatia copilului
Fructele din alimentatia copilului

Fructele si legumele reprezinta singura sursa de vitamina C din dieta. Acesta poate fi cu usurinta distrus prin procesele de preparare termica.

Recomandarile actuale prevad consumarea a 2-3 portii zilnice de fructe

proaspete. In functie de varsta si de modul de preparare (ras, pasat, salata, taiat in felii si cuburi). Acestea, ca si legumele, furnizeaza o cantitate importanta de micronutrienti (in special de vitamina C), fibre si substante antioxidante.

 

Ce contin fructele? Fructele sunt alimente de origine vegetala, caracterizate prin bogatia lor in apa, glucide cu molecula mica, celuloza, vitamine, saruri minerale si arome.

Despre glucide. Glucidele se gasesc in proportie importanta, fiind unul dintre componentele cele mai importante. Se gasesc sub forma de zaharuri simple (glucoza, fructoza, zaharoza), iar dintre polizaharide sunt prezente amidonul (in cantitate mai mare in perioada de prematurare, ulterior cantitatea diminuandu-se), celuloza (sub forma de hemiceluloze), gume si substante pectice, in proportii variabile in diferite fructe.

Despre proieinele din fructe. Proteinele sunt in general sarac reprezentate.Fructele-din-alimentatia-copilului-(2).jpg

Despre lipide. Lipidele se gasesc in special in samburi si seminte, fiind utilizate uneori drept sursa pentru producerea unor uleiuri (arahide, masline, migdale). Nucile, alunele, migdalele, arahidele si fisticul sunt bogate in acizi grasi nesaturati si sarace in acizi grasi saturati, avand efect de scadere a colesterolului. Consumul lor trebuie insa limitat uneori din cauza aportului caloric ridicat.

Despre vitamine. Vitaminele, in special cele hidrosolubile, sunt bine reprezentate. Fructele au un continut crescut in potasiu si scazut in sodiu (banane, prune, piersici, caise uscate). Desi sunt surse sarace in vitamine din complexul B (cu exceptia folatilor, continuti in special in frunzele verzi), au o importanta deosebita datorita aportului considerabil de vitamina C. Citricele, cum sunt portocalele sau grapefruit-ul, ca si fructe precum coacazele, fragii, capsunele, zmeura, merele, kiwi, stafidele negre au un continut crescut de vitamina C. Piersicile, caisele si prunele au un continut crescut in beta caroten. Unele fructe contin cantitati considerabile de fier, ca de exemplu piersicile uscate, caisele uscate si smochinele, prunele, strugurii si stafidele. Gradul de absorbtie al fierului continut de acestea nu este cunoscut totusi cu precizie.

Structura celulozica. Ca si legumele, fructele au structura celulozica, iar continutul in apa este relativ crescut (aproximativ 94% in cazul pepenelui, 84% in cazul marului, 86% in cazul portocalelor).

Sucul provenit din fructe face parte din acelasi grup de alimente, insa contine o cantitate mult mai mica de fibre comparativ cu fructul intreg.

 

Fructele-din-alimentatia-copilului-(3).jpgSfaturi practice

• Cumparati cat mai multe fructe de sezon; au un pret relativ scazut si o

savoare deosebita.

• Cumparati fructe proaspete, uscate, inghetate sau conservate astfel

incat sa nu va lipseasca niciodata.

• Atunci cand alegeti fructe conservate, selectati-le pe cele conservate

in apa sau suc de fructe, nu in sirop.

• Folositi o varietate cat mai mare de fructe; continutul lor in nutrienti

este diferit.

• Consumati fructe proaspete la gustari sau la desert si preferati-le pe

acestea in locul celor supuse prepararii termice (compot).

• Consumati fructul intreg si nu doar sucul fructului; va suplimenta

dieta cu o cantitate importanta de fibre alimentare.

 

Mai multe sfaturi gasiti in „Ghidul pentru alimentatia sanatoasa” recomandat de Ministerul Sanatatii.

 

 

Cititi si ...

De ce trebuie sa manance copiii

Stiti ce ar trebui sa manance copilul vostru

Retete jucause pentru copii

 
  

Adaugare

  

comentarii

Nu sunt comentarii!

 

Alte articole din aceasta categorie

 

Cel mai vizualizat articol din aceasta categorie

Ce mancam de la 2 la 3 ani?
Intre 2 si 3 ani alimentatia copiilor seamana foarte mult cu cea a adultilor. Singurul aliment care se interzice a se introduce in alimentatia copiilor pana in varsta de 3 ani este carnea de porc. Dec.. Citeste mai departe 29889 vizualizari     2 comentarii

 

Cursul valutar

1 EUR = 4.7081 LEI

1 USD = 4.1377 LEI

1 GBP = 5.3199 LEI

1 XAU = 170.15 LEI

Voteaza!
Ii invatati pe copii sa-si aniverseze cu prietenii ziua de nastere sau onomastica?

Alte sondaje       DA       NU  

Personalizeaza
background
connect connect connect