Sfatul medicului - Calendar de fertilitate, dictionar medical, tu intrebi si medicul raspunde, sfaturi pentru parinti si copii, grafic de crestere

scrie-ne | scrie-ne | Cont nou | Autentificare    

StiriSfatul mediculuiMame celebreAlimentatieSfaturi practicePovestiAgendaUtileNume bebe

Leu

 

Horoscop
Zilnic

  E o placere sa descoperi alaturi de tin..  

» mai departe

concurs

trimite felicitare

trimite invitatie

jocuri

forum

Mail-ul dumneavoastra a fost inscris in baza noastra de date.

In scurt timp veti
primi un e-mail
cu detalii.

Multumim!

inscrie-te la newsletter-ul prokid.ro

Te afli aici: Sfatul medicului | Sfaturi pentru parinti si copii | Omega 3 si Omega 6 in alimentatia copiilor

Omega 3 si Omega 6 in alimentatia copiilor

close

Trimite

Poti trimite la maxim 5 prieteni simultan

Omega 3 si Omega 6 in alimentatia copiilor

La cresterea si dezvoltarea armonioasa a copilului contribuie numerosi factori dar cel mai mult conteaza alimentatia echilibrata. Unul dintre cele mai importante principii de nutritie spune ca meniul

trimite Omega 3 si Omega 6 in alimentatia copiilor prin Yahoo Messenger trimite Omega 3 si Omega 6 in alimentatia copiilor Facebook trimite Omega 3 si Omega 6 in alimentatia copiilor Twitter trimite Omega 3 si Omega 6 in alimentatia copiilor mail

Postat la: 27 iun 2011   vizualizari 4367 vizualizari   comentarii nu sunt comentarii

print mareste text micsoreaza text reseteaza dimensiune text

Omega 3 si Omega 6 in alimentatia copiilor
Omega 3 si Omega 6 in alimentatia copiilor

La cresterea si dezvoltarea armonioasa a copilului contribuie numerosi factori dar cel mai mult conteaza alimentatia echilibrata. Unul dintre cele mai importante principii de nutritie spune ca meniul zilnic al micutilor ar trebui sa contina toate tipurile de nutrienti: glucide, proteine, grasimi, saruri minerale si vitamine.

De cele mai multe ori, dubiile sunt ridicate de consumul de grasimi. Se intampla asa fiindca parintii cad in una din cele doua extreme: fie le ofera celor mici o cantitate prea mare de alimente nesanatoase din dorinta de a le satisface toate poftele si ghidandu-se dupa zicala „gras si sanantos”, fie, de frica obezitatii, elimina aproape in totalitate grasimile din meniul micutilor. Atentie insa ca nici una dintre cele doua variante nu este cea potrivita. Corect este sa oferim copilului un meniu diversificat, adaptat la programul sau zilnic care de cele mai multe ori este destul de dinamic. Iar grasimile sunt vitale pentru dezvoltarea celor mici. Conditia este sa alegem grasimile de buna calitate.

Rolul grasimilor nesaturate in crestere si dezvoltare

Exista mai multe tipuri de grasimi. Simplist vorbind, ele pot fi impartite in doua categorii: saturate si nesaturate. Grasimile saturate, de origine animala sunt considerate mai degraba grasimi rele si consumul acestora ar trebui, pe cat posibil, redus. Grasimile care au un efect bun asupra cresterii si dezvoltarii copilului sunt mai degraba de natura vegetala.

Din categoria grasimilor bune fac parte si acizii grasi esentiali Omega 3 si Omega 6. Acestia nu pot fi sintetizati de organism insa sunt vitali pentru dezvoltarea si functionarea acestuia. Odata asimilate Omega 3 si 6 devin componente structurale ale membranelor celulare, modifica permeabilitatea acestora si contribuie astfel la hranirea celulelor. Specialistii subliniaza ca aceste grasimi reprezinta circa 8% din structura masei cerebrale contribuind semnificativ la dezvoltarea capacitatii de concentrare, de intelegere, de memorare si de invatare.

Totodata, acizii grasi esentiali au rol vital in formarea substantei cerebrale, modelarea proceselor de imunitate si prevenirea alergiilor. Rolul lor este benefic si in absorbtia calciului din laptele matern. In primele luni de viata, sursa principala de grasimi esentiale pentru cel mic este laptele matern a carui compozitie depinde in mare masura de alimentatia mamicii.

Apoi, odata cu cresterea copilului, incepand cu varsta de 3 ani, parintii ar trebui sa introduca in alimentatia lui si alte surse importante de grasimi esentiale. Omega 3 si Omega 6 se regasesc in alimente precum: uleiuri vegetale (de in, de floarea soarelui, de rapita), produse pe baza uleiurilor (maioneze, margarine de noua generatie), fructe oleaginoase (nuci, alune, migdale), peste gras (hering, sardine, somon), legume (broccoli, spanac).   

Exista insa si alimente care contin grasimi rele si pe care am face bine sa le evitam. In categoria produselor care nu sunt tocmai benefice organismului se afla: mezelurile grase, produsele de patiserie, dulciurile procesate, carnea grasa. 

De asemenea, ar trebui sa avem in vedere ca o alimentatie saraca in grasimi esentiale poate avea consecinte nedorite asupra dezvoltarii copilului. Asta fiindca afecteaza procesul de transformare a energiei generate de consumul de alimente in energie metabolica. Pe termen lung, un consum scazut de Omega 3 poate determina aparitia unor deficiente precum stagnarea cresterii la copii. Desi deficientele de acest tip sunt rar intalnite, aportul insuficient de grasimi esentiale in alimentatia copiilor este foarte frecvent. De aceea este important sa supraveghem indeaproape meniul zilnic al copiilor.

 

Dr. Ana Culcer

Medic pediatru, Asociatia Secretul Evolutiei

 

 

Cititi si...

Cum invata copiii mici sa manance singuri

Care este rolul familiei in educarea copilului

Care sunt problemele legate de vederea copilului

 
  

Adaugare

  

comentarii

Nu sunt comentarii!

 

Alte articole din aceasta categorie

 

Cel mai vizualizat articol din aceasta categorie

Ce este Rinita Alergica si cum se trateaza?
Ce este Rinita Alergica   Nasul, ca poarta a tractului respirator, este solicitat, in mod continuu, sa reactioneze la modificarile mediului si sa respinga asaltul extern la stimuli variati. Exa.. Citeste mai departe 107435 vizualizari     16 comentarii

 

Cursul valutar

1 EUR = 4.7081 LEI

1 USD = 4.1377 LEI

1 GBP = 5.3199 LEI

1 XAU = 170.15 LEI

Voteaza!
Ii invatati pe copii sa-si aniverseze cu prietenii ziua de nastere sau onomastica?

Alte sondaje       DA       NU  

Personalizeaza
background
connect connect connect