Sfaturi practice - articole pentru mamici, rubrica stiati ca?...

Seteaza prokid.ro ca Homepage
Click-uri mai putine. Acces mai rapid.

scrie-ne | scrie-ne | Cont nou | Autentificare    

StiriSfatul mediculuiMame celebreAlimentatieSfaturi practicePovestiAgendaUtileNume bebe

Varsator

 

Horoscop
Zilnic

  Greu te vor intelege ceilalti, astazi, ..  

» mai departe

concurs

trimite felicitare

trimite invitatie

jocuri

forum

Mail-ul dumneavoastra a fost inscris in baza noastra de date.

In scurt timp veti
primi un e-mail
cu detalii.

Multumim!

inscrie-te la newsletter-ul prokid.ro

Te afli aici: Sfaturi practice | Exclusiv pentru mamici | 10 idei ca MAMA sa aiba o cariera de succes

10 idei ca MAMA sa aiba o cariera de succes

close

Trimite

Poti trimite la maxim 5 prieteni simultan

10 idei ca MAMA sa aiba o cariera de succes

1. Fiti o buna organizatoareLa serviciuHaosul si dezordinea va incurca mereu planurile. Renuntati la obiceiul de a nota tot felul de date pe diferite hartiute. Faceti o agenda pentru telefoane si adre

trimite 10 idei ca MAMA sa aiba o cariera de succes prin Yahoo Messenger trimite 10 idei ca MAMA sa aiba o cariera de succes Facebook trimite 10 idei ca MAMA sa aiba o cariera de succes Twitter trimite 10 idei ca MAMA sa aiba o cariera de succes mail

Postat la: 26 iul 2010   vizualizari 3478 vizualizari   comentarii 7 comentarii

print mareste text micsoreaza text reseteaza dimensiune text

10 idei ca MAMA sa aiba o cariera de succes
10 idei ca MAMA sa aiba o cariera de succes

1. Fiti o buna organizatoare
La serviciu
Haosul si dezordinea va incurca mereu planurile.
Renuntati la obiceiul de a nota tot felul de date pe diferite hartiute.
Faceti o agenda pentru telefoane si adrese, iar programarile si intalnirile notati-le in agenda de lucru.
Bifati in calendarul de birou data predarii unui proiect.
Puneti calendarul la vedere, nu ascuns dupa un teanc de dosare.
Acasa
Pastrati ordinea in camera copilului astfel incat dimineata cand plecati la serviciu si trebuie sa imbracati copilul pentru gradinita sau scoala sa gasiti imediat hainutele, incaltamintea, gentuta si alte accesorii necesare.
De asemenea, pastrati ordinea in bucatarie ca sa nu pierdeti mult timp cu gasirea vaselor necesare sau a ingredientelor.

2. Aratati ca sunteti bine informata
La serviciu
Cititi zilnic un ziar, o revista, un site de stiri, ascultati la radio sau televizor un jurnal de stiri.
Fiti mereu la curent cu tehnologia moderna din domeniul in care lucrati.
Indiferent cat de bine sunteti pozitionata in cariera trebuie permanent sa va imbunatatiti educatia profesionala.
Participati la cursuri de perfectionare, la  conferinte, la seminarii.
Acasa
Si pentru cresterea si educarea copilului trebuie sa fiti o mamica bine informata.
Aflati despre produsele noi pentru copii, despre noutatile medicale, despre cursuri speciale, despre noile preparate culinare pentru copii.
De aceea, este bine sa cititi periodic reviste de profil, carti cu tematica, sa studiati site-uri cu articole despre copii.

3. Obisnuiti-va sa lucrati in echipa

La serviciu
Pentru a va integra bine intr-un colectiv conteaza atitudinea pe care o aveti fata de colegi.
Cand sunteti o persoana activa, veti lua usor decizii si rezolvati problemele in timp util.
Cand sunteti o persoana timida, e clar ca nu va place sa va implicati si totul devine o sursa de stres.
Nu va izolati si incearcati sa comunicati cu ceilalti.
Altfel veti fi marginalizata de colegi.
Acasa
Si acasa este bine sa lucrati in echipa. Implicati-i in cresterea copilului si pe ceilalti membrii ai familiei.
Sotul poate face lectii cu copilul sau ii poate citi o poveste, mama sau soacra va pot ajuta in bucatarie, tatal, fratele sau socrul pot duce copilul in parc.
Si atunci veti avea timp si pentru alte activitati, mai ales pentru propria persoana, pentru coafor, pentru un hobby.

4. Cultivati relatiile sociale
La serviciu
Cu cat aveti mai multe relatii, cu atat viata sociala si profesionala e mai bogata.
Nu-i suficient sa va faci cunostinte noi, important este sa stiti sa le mentineti.
Telefonic, prin scrisori, prin e-mailuri si intalniri periodice.
De asemenea, relatiile cu angajatii din alte sectii si departamente pot fi intretinute cand va intalniti in pauza de masa sau la sedinte.
Alcatuiti o agenda cu datele de nastere ale colegilor si partenerilor de afaceri.
Se vor bucura sa primeasca un telefon, un e-mail, o felicitare sau un buchet de flori.
Acasa
Nu uitati de relatiile cu vecinii si prietenii.
Daca aveti copii de varste apropiate, mergeti impreuna la plimbare, in parc, la teatru de copii.
Petreceti alaturi de cei dragi sarbatorile importante de peste an, aniversarile, onomasticile.

5. Nu minimalizati rolul mentorilor
La serviciu
Rolul mentorilor e acela de a-i dirija pe ceilalti pe un drum bun. Experienta si sfaturile lor asigura educatia si instruirea.
Ca sa va mandriti ca ati avut mentori extraordinari, stati permanent in preajma figurilor importante, cu o cariera impresionanta. Incearcati sa invatati de la ele toate dedesubturile meseriei.
Acasa
Cine sunt mentorii de acasa?
Mama care a crescut mai multi copii.
Bunica pentru ca a fost educatoare.
Sora sau fratele care sunt un model de parinte, au crescut doi copii mari si bine educati.
Invatati de la fiecare cum puteti fi o mama buna.

10-idei-ca-mama-sa-aiba-o-cariera-1.jpg

6. Dati importanta cuvenita salutului
La serviciu
Ce spuneti cand ajungeti dimineata la serviciu?
Intrati cu o fata adormita si aruncati un „neata copii”.
Sau ziceti “hello” fredonand o melodie.
Morocanosii dau din cap a salut.
Cum trebuie sa fie salutul la serviciu?
Protocolar sau nu, e obligatoriu.
Intr-un birou invechit, cu structuri traditionale, adoptati un salut simplu, din catalogul bunelor maniere.
Intr-un birou modern, cu fite si figuri, trebuie sa tineti pasul cu moda si sa stiti care e salutul sezonului.
Altfel nu va veti integra usor in cercul angajatilor cu pretentii.
Acasa
Si cand veniti, si cand plecati de acasa, salutati-i mereu pe cei din casa.
Acest obicei este un bun exemplu pentru copii.
Asa vor deprinde si cei mici obiceiul de a saluta mereu.
Adaugati un zambet si un sarut si reteta e completa.

7. Pastrati-va prietenii de la serviciu
La serviciu
Nu va vaicariti mereu, nu va spodeviti, nu va plangeti.
E bine sa nu discutati la serviciu despre neintelegerile din casnicie, disputele cu sotul, mostenirile, sanatatea bunicilor.
Colegii se satura de povestile triste si va ocolesc.
Ii puteti impartasi colegei secretele profesionale?
E bine sa nu o faceti.
Isi insuseste ideile voastre si poate oricand sa va ia locul.
Discutati cu prietenii de la serviciu despre salariul vostru? Nu.
Devin invidiosi, intrati in competitie si prietenia se destrama.
Acasa
E bine sa nu va invitati acasa colegii de serviciu.
Pastrati relatia de prietenie cu ei intalnindu-va in oras, la restaurant, in parc, la teatru, la film, in excursie cu copiii.

8. Pregatiti-va temeinic pentru sedinte
La serviciu
Stiti ca zilnic ori saptamanal are loc la serviciu celebra si temuta sedinta. Pregatiti-va mereu o tema de discutie.
Astfel niciodata nu veti fi pusa in incurcatura.
Alcatuiti-va din timp raportul pe care trebuie sa-l prezentati, dosarele de lucru, schitele, listele de lucru, ofertele si promotiile.
Cand aveti un nou proiect, oferiti cate o copie fiecarui participant la sedinta.
Dacă vi se da cuvantul, nu divagati fara sens.
Si, nu uitati, problemele personale nu au ce sa caute in sedinta.
Acasa
Nu luati cu voi acasa stresul de la serviciu.
Nu va vaitati „maine am iar sedinta, simt ca deja ma doare capul”.
Sotul, copiii si ceilalti membrii ai familiei nu trebuie sa intre in acest joc.
Bucurati-va acasa de zambetul copiilor, de povestile lor, de tandretea sotului, de satisfactia prepararii unei noi prajituri.

10-idei-ca-mama-sa-aiba-o-cariera-2.jpg9. Nu barfiti la serviciu
La serviciu
Nimic nu se compara cu satisfactia femeilor de a-si barfi colegii.
De la sef pana la portar.
A spune un lucru evident e o constatare si atat.
Aici discutia ar trebui sa se opreasca.
De exemplu, fata sefului a absolvit liceul.
E o constatare.
„Cred ca are cea mai mica medie fiindca nu ii place scoala si e chiulangioaca.” Deja e barfa.
Totul tine de imaginea pe care vreti sa o afisati.
Va place sa se spuna despre voi ca sunteti o barfitoare?
N-aveti decat sa intrati in acest joc murdar.
Acasa
Si acasa este bine sa va controlati apetitul pentru barfe.
Copilul vede si aude ce spuneti despre bunica lui, despre vecina sau despre vanzatoarea de la magazinul din colt.
Va fi debusolat complet.
Nu stie cand aveti dreptate: cand ii zambiti unei persoane in fata sau cand o barfiti pe la spate.

10. Invatati sa negociati
La serviciu
De-a lungul carierei vei intalni diferite forme de negociere, de la simple fagaduieli la contracte de afaceri si parteneriate si pana la negocierea maririi salariului.
Nu trebuie sa va fie teama sa negociati.
E bine sa propuneti oferte rezonabile si realiste.
Prezentati-va bine documentata asupra subiectului negocierii.
E o arta sa stiti sa va opriti la timp. Incearcati sa fiti o artista in domeniul negocierii si veti avea numai de castigat.
Acasa
Nici acasa nu uitati de arta negocierii.
Astfel veti pastra armonia in familie, nu veti fi autoritara si dura.
Chiar si in cresterea si educarea copilului tineti cont de anumite negocieri.
De exemplu, cand copilul nu vrea sa manance nimic din farfurie, incercati sa negociati cu el si poate va manca jumatate daca ii promiteti ca mergeti la plimbare cu bicicleta.
 

 

 

 

Cititi si

Ce satisfactii aveti in cariera


 
  

Adaugare

  

comentarii

Postat de brigi la 26 iul 2010, 9:55
Ar fi interesant daca o mamica a reusit sa puna in practica toate astea sa ne relateze din experienta ei.
De majoritatea sfaturilor tin si eu cont si totusi sunt epuizata, nervoasa, abia imi fac timp pentru mine, etc.
Nu reusesc sa lucrez in acelasi ritm tot timpul si ajung in criza de timp de cele mai multe ori.

Postat de delia la 26 iul 2010, 10:00
Datorita vremurilor in care traim incercam sa ne mentinem ritmul, dar am observat ca de fiecare data se intampla cate ceva ce ne impiedica sa ne ducem munca la bun sfarsit.

Postat de vera la 26 iul 2010, 10:11
foarte bun

Postat de Ina la 26 iul 2010, 12:30
e frumos ce scrie, e foarte util si este la fel de adevarat ca: "decit batrin, bolnav si sarac mai bine tinar, sanatos si bogat". Toate sintem de acord ca asa ar fi bine sa fim, dar nu ar strica ceva mai multe sfaturi despre CUM sa reusim sa ne organizam mai bine si sa fim vesnic pline de energie si zimbete! :)

Postat de antonia la 26 iul 2010, 17:18
mare dreptate ai Ina!

Postat de Cristina la 28 iul 2010, 7:21
Si ... articolul asta a fost scris de un barbat? de o femeie cu copii? sau de vreun aspirant la titlul de parinte, care isi imagineaza ca totul va merge ca pe roate si atunci cand micutul se trezeste de trei ori pe noapte (timp de mai multe nopti la rand, sa ne intelegem) ? Propun ca, pentru punerea in practica a acestor sfaturi admirabile, sa i se faca mila cuiva si sa inventeze pentru parinti ziua de 48 de ore...

Postat de silvia la 07 sept 2010, 12:20
Cred ca acest articol, foarte teoretic, de altfel, nu este si realist. Este evident ca poti, ca femeie, sa faci foarte multe lucruri in acelasi timp si, uneori, chiar in afara oricarei marimi a timpului, dar o reteta de viata, cum este cea expusa aici, este, imi pare rau sa o spun, nerealista. Sfaturile, luate separat, sunt de urmat, dar impreuna, este prea mult, asta daca ne gandim la o reteta pentru o viata intreaga si nu pentru o saptamana.

 

Alte articole din aceasta categorie

 

Cel mai vizualizat articol din aceasta categorie

Invatati sa va decorati unghiile artistic
  Exclusiv pentru mamici Invatati sa va decorati unghiile artistic   Intotdeauna in preajma sarbatorilor, femeile devin mai cochete, mai interesate de propria imagine si dau mai multa i.. Citeste mai departe 13954 vizualizari     3 comentarii

 

Cursul valutar

1 EUR = 4.7081 LEI

1 USD = 4.1377 LEI

1 GBP = 5.3199 LEI

1 XAU = 170.15 LEI

Voteaza!
Ii invatati pe copii sa-si aniverseze cu prietenii ziua de nastere sau onomastica?

Alte sondaje       DA       NU  

Personalizeaza
background
connect connect connect