Sfaturi practice - articole pentru mamici, rubrica stiati ca?...

Seteaza prokid.ro ca Homepage
Click-uri mai putine. Acces mai rapid.

scrie-ne | scrie-ne | Cont nou | Autentificare    

StiriSfatul mediculuiMame celebreAlimentatieSfaturi practicePovestiAgendaUtileNume bebe

Berbec

 

Horoscop
Zilnic

  Esti capabil sa dai si haina de pe tin..  

» mai departe

concurs

trimite felicitare

trimite invitatie

jocuri

forum

Mail-ul dumneavoastra a fost inscris in baza noastra de date.

In scurt timp veti
primi un e-mail
cu detalii.

Multumim!

inscrie-te la newsletter-ul prokid.ro

Te afli aici: Sfaturi practice | Sfaturi practice | Ce trebuie sa facem pentru un somn linistit

Ce trebuie sa facem pentru un somn linistit

close

Trimite

Poti trimite la maxim 5 prieteni simultan

Ce trebuie sa facem pentru un somn linistit

Respectati orele de somn, caci numarul lor inseamna tinerete. Privindu-va dimineata in oglinda, puteti sa constatati si singuri care este efectul unui somn incomplet sau zbuciumat. In loc sa aveti o f

trimite Ce trebuie sa facem pentru un somn linistit prin Yahoo Messenger trimite Ce trebuie sa facem pentru un somn linistit Facebook trimite Ce trebuie sa facem pentru un somn linistit Twitter trimite Ce trebuie sa facem pentru un somn linistit mail

Postat la: 22 aug 2011   vizualizari 3554 vizualizari   comentarii nu sunt comentarii

print mareste text micsoreaza text reseteaza dimensiune text

Ce trebuie sa facem pentru un somn linistit
Ce trebuie sa facem pentru un somn linistit

Respectati orele de somn, caci numarul lor inseamna tinerete. Privindu-va dimineata in oglinda, puteti sa constatati si singuri care este efectul unui somn incomplet sau zbuciumat. In loc sa aveti o fata odihnita si zambitoare, sunteti indispusi, cu cearcane, morocanosi si molcomi in miscari. Intreaga zi poate fi data peste cap daca nu va redresati rapid.

Specialistii sustin ca unui adult ii sunt necesare si suficiente 7-8 ore de somn. Aceasta limita variaza in functie de varsta, preocupari, structura fizica si psihica.

Indiferent cat de ocupati sunteti in timpul zilei si cate probleme aveti de rezolvat, nu neglijati sub nici o forma somnul. Este singurul moment in care muschii se relaxeaza, celule se refac, creierul se oxigeneaza. Este adevarat ca puteti dormi si 4-5 ore pe noapte, dar dupa cateva saptamani cu siguranta veti claca. Mai bine va odihniti cum trebuie si incepeti ziua cu forte proaspete, decat sa stati treaz mai mult timp si apoi sa nu puteti lucra la randament maxim.

Multi afirma, mai in gluma, mai in serios, ca daca s-ar lungi ziua, ar munci si “24 de ore pe zi”. Este foarte important sa realizati ca somnul inseamna o treime din timpul unei zile. De aceea, trebuie sa acordati semnificatia cuvenita acestui lucru. Nu epuizati organismul, lasati-l sa-si urmeze ciclurile lui normale. Tinerii sunt cei care se bat cu pumnul in piept: “daca eu rezist”. Secretele longevitatii ascund priceperea de a imbina utilul cu placutul, nevoia cu obligatia. Numai mentinand un echilibru intre toate laturile vietii va puteti bucura de o batranete lunga si linistita.

Femeile sunt obsedate de “somnul de frumusete”. Ele considera ca daca nu dorm suficient au cearcane si se inmultesc ridurile. Aceasta preocupare pentru somn este benefica. Rezultatul se va vedea in timp. Tenul unei persoane de 60 de ani care a respectat mereu orele de somn va fi mai stralucitor decat al uneia care a avut un program dezordonat de odihna si relaxare.

Persoanele matinale se trezesc devreme si in prima parte a zilei rezolva aproape tot ce isi propun pentru intreaga zi. Cei care se scoala mult mai tarziu sunt considerati lenesi. Aceasta teorie nu este intotdeauna adevarata. Bioritmul lor functioneaza altfel. Ei rezolva lucrurile importante dupa-amiaza sau seara. Atunci este organismul lor in forma maxima.

Ora la care adormiti va deveni cu timpul reflex. Nu va transformati in sclavii motaielii. Cui ii foloste? Nici nu adormiti, nici nu sunteti treaz. Aceasta stare de ambiguitate nu face altceva decat sa va tina corpul incordat, aproape stresat de ideea ca vi se inchid ochii. Lasati totul balta si odihniti-va o ora. Se va simti imediat.Ce-trebuie-sa-facem-pentru-un-somn-linistit-(1).jpg

Creati-va in dormitor o atmosfera propice relaxarii. Indepartati televizorul si calculatorul din preajma. Ele sunt ca un drog. Va ademenesc ore in sir, alungandu-va somnul. Spuneti la timp stop acestei provocari. Nu uitati nici de somnul de dupa-amiaza. Daca programul v-o permite, profitati de o ora de odihna.

Ceasul desteptator nu trebuie sa lipseasca din dormitor. Fie ca este sub forma unui radio-casetofon cu ceas incorporat, fie ca este de sine statator, fie ca apelati la soneria telefonului mobil. In functie de model, verificati sa fie pus in priza, sa aiba baterii bune si neexpirate, sa fie incarcat. Altfel va treziti din reflex. Cand achizitionati un ceas desteptator tineti cont si de zgomotul pe care il produce. Ticaitul lui s-ar putea sa va tulbure somnul. Evitati acest lucru caci seara sau noaptea nu aveti nevoie de o sursa de nervi.

 

 

Cititi si...

Care este ritualul culcarii in cazul copiilor

Cum alegem aparatul de aerosoli pentru copii

Ce facem cand copilul are cosmaruri noaptea sau e somnambul?

 
  

Adaugare

  

comentarii

Nu sunt comentarii!

 

Alte articole din aceasta categorie

 

Cel mai vizualizat articol din aceasta categorie

Ce inseamna cand visezi copii si gravide?
Ce este visul decat o inlantuire de imagini, de fenomene si idei care apar in timpul somnului? Unii cred ca mai mult de atat, de aceea au aparut cei care studiaza visele si le interpreteaza. Astfel,.. Citeste mai departe 84755 vizualizari     6 comentarii

 

Cursul valutar

1 EUR = 4.7081 LEI

1 USD = 4.1377 LEI

1 GBP = 5.3199 LEI

1 XAU = 170.15 LEI

Voteaza!
Ii invatati pe copii sa-si aniverseze cu prietenii ziua de nastere sau onomastica?

Alte sondaje       DA       NU  

Personalizeaza
background
connect connect connect