Sfaturi practice - articole pentru mamici, rubrica stiati ca?...

Seteaza prokid.ro ca Homepage
Click-uri mai putine. Acces mai rapid.

scrie-ne | scrie-ne | Cont nou | Autentificare    

StiriSfatul mediculuiMame celebreAlimentatieSfaturi practicePovestiAgendaUtileNume bebe

Rac

 

Horoscop
Zilnic

  Nu te baza pe ce iti spun altii ca e m..  

» mai departe

concurs

trimite felicitare

trimite invitatie

jocuri

forum

Mail-ul dumneavoastra a fost inscris in baza noastra de date.

In scurt timp veti
primi un e-mail
cu detalii.

Multumim!

inscrie-te la newsletter-ul prokid.ro

Te afli aici: Sfaturi practice | Sfaturi practice | Cum se face evaluarea rezultatelor invatarii

Cum se face evaluarea rezultatelor invatarii

close

Trimite

Poti trimite la maxim 5 prieteni simultan

Cum se face evaluarea rezultatelor invatarii

Portofoliul educational   Scopul evaluarii este acela de a orienta si de a optimiza invatarea. Toate evaluarile se realizeaza pe baza standardelor nationale de evaluare pentru fiecare disciplin

trimite Cum se face evaluarea rezultatelor invatarii prin Yahoo Messenger trimite Cum se face evaluarea rezultatelor invatarii Facebook trimite Cum se face evaluarea rezultatelor invatarii Twitter trimite Cum se face evaluarea rezultatelor invatarii mail

Postat la: 12 mai 2011   vizualizari 6952 vizualizari   comentarii 2 comentarii

print mareste text micsoreaza text reseteaza dimensiune text

Cum se face evaluarea rezultatelor invatarii
Cum se face evaluarea rezultatelor invatarii

Portofoliul educational

 

Scopul evaluarii este acela de a orienta si de a optimiza invatarea. Toate evaluarile se realizeaza pe baza standardelor nationale de evaluare pentru fiecare disciplina, domeniu de studiu, respectiv modul de pregatire. Rezultatele evaluarii se exprima, dupa caz, prin calificative, in invatamantul primar, respectiv prin note de la 1 la 10, in invatamantul secundar si in invatamantul tertiar nonuniversitar, sau prin punctaje, in mod similar testelor internationale. Controlul utilizarii si al respectarii standardelor nationale de evaluare de catre cadrele didactice se realizeaza prin inspectia scolara.

Notarea elevilor fara utilizarea si respectarea standardelor nationale si a metodologiilor de evaluare constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza conform prevederilor Legii Educatiei.

Evaluarea se centreaza pe competente, ofera feed-back real elevilor si sta la baza planurilor individuale de invatare. In acest scop se va crea o banca de instrumente de evaluare unica, avand functie orientativa, pentru a-i ajuta pe profesori in notarea la clasa. Un elev cu deficiente de invatare beneficiaza, in mod obligatoriu, de educatie remediala.

Portofoliul educational cuprinde totalitatea diplomelor, a certificatelor sau a altor inscrisuri obtinute in urma evaluarii competentelor dobandite sau a participarii la activitati de invatare, in diferite contexte, precum si produse sau rezultate ale acestor activitati, in contexte de invatare formale, nonformale si informale. Portofoliul educational este elementul central al evaluarii invatarii. Utilizarea lui debuteaza incepand cu clasa pregatitoare si reprezinta cartea de identitate educationala a elevului.

 

Structura si caracteristicile evaluarilor

 

La finalul clasei pregatitoare, cadrul didactic responsabil intocmeste, in baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, un raport de evaluare a dezvoltarii fizice, socio-emotionale, cognitive, a limbajului si a comunicarii, precum si a dezvoltarii capacitatilor si atitudinilor de invatare.

La finalul clasei a II-a, fiecare scoala, in baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, organizeaza si realizeaza evaluarea competentelor fundamentale: scris -citit si matematica. Rezultatele evaluarilor sunt folosite pentru elaborarea planurilor individualizate de invatare ale elevilor. Rezultatele evaluarii si

planurile individualizate se comunica parintilor elevilor si constituie documente din portofoliul educational al elevului.

La finalul clasei a IV-a, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului realizeaza, prin esantionare, o evaluare la nivel national a competentelor fundamentale dobandite in ciclul primar, dupa modelul testarilor internationale, pentru diagnoza sistemului de invatamant la nivel primar.Cum-se-face-evaluarea-rezultatelor-invatarii-(1).jpg

La finalul clasei a VI-a, toate scolile, in baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, organizeaza si realizeaza evaluarea elevilor prin doua probe transdisciplinare: limba si comunicare, matematica si stiinte. Proba de limba si comunicare va cuprinde limba romana si limba moderna I, iar pentru elevii din clasele cu

predare in limbile minoritatilor nationale, si limba materna. Rezultatele evaluarilor sunt utilizate pentru elaborarea planurilor individualizate de invatare ale elevilor si pentru preorientarea scolara catre un anumit tip de liceu. Rezultatele evaluarii si planurile individualizate de invatare se comunica parintilor elevilor si sunt trecute in portofoliul educational al elevului.

La finalul clasei a IX-a, in baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, se realizeaza o evaluare nationala obligatorie a tuturor elevilor. Rezultatele evaluarii se exprima printr-un punctaj, similar testelor internationale. Evaluarea se realizeaza prin urmatoarele probe:

a) o proba scrisa la limba si literatura romana;

b) o proba scrisa la limba materna;

c) o proba scrisa transdisciplinara la matematica si stiinte;

d) o proba scrisa la o limba de circulatie internationala;

e) o proba practica de utilizare a calculatorului, sustinuta in timpul anului;

f) o proba orala transdisciplinara de evaluare a competentelor civice si sociale, sustinuta in timpul anului.

Rezultatele evaluarii nationale se inscriu in portofoliul educational al elevului.

Absolventii invatamantului gimnazial dobandesc diploma de absolvire, parte a portofoliului educational, si foaia matricola, parte a portofoliului educational. Continuarea studiilor din invatamantul gimnazial in invatamantul liceal este asigurata pe baza unui proces de consiliere si de orientare scolara si profesionala. Numarul de locuri alocate clasei a X-a este cel putin egal cu cel al absolventilor clasei a IX-a. Dupa absolvirea gimnaziului, elevii urmeaza liceul sau scoala profesionala.

 

 

 

Cititi si...

Cati copii pot fi intr-o clasa la scoala

Cum se face examinarea oftalmologica a copiilor

Cand se fac inscrierile la gradinita pentru anul scolar 2011-2012

Tags: educatie

 
  

Adaugare

  

comentarii

Postat de alexandrumarinescoviki la 24 iun 2011, 12:19
Unde gasesc site-ul pe care se afiseaza rezultatele?

Postat de delia la 12 iul 2011, 17:05
pe site-ul edu

 

Alte articole din aceasta categorie

 

Cel mai vizualizat articol din aceasta categorie

Ce inseamna cand visezi copii si gravide?
Ce este visul decat o inlantuire de imagini, de fenomene si idei care apar in timpul somnului? Unii cred ca mai mult de atat, de aceea au aparut cei care studiaza visele si le interpreteaza. Astfel,.. Citeste mai departe 84907 vizualizari     6 comentarii

 

Cursul valutar

1 EUR = 4.7081 LEI

1 USD = 4.1377 LEI

1 GBP = 5.3199 LEI

1 XAU = 170.15 LEI

Voteaza!
Ii invatati pe copii sa-si aniverseze cu prietenii ziua de nastere sau onomastica?

Alte sondaje       DA       NU  

Personalizeaza
background
connect connect connect